#1 2011-08-06 09:59:06

 Shine

Arcymag

5641633
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2011-07-30
Posty: 416
Punktów :   
WWW

Poradnik

Broń.
CT (counter-terrorist) najczęściej wybierają M4. Jest to bardzo dobry i celny karabin. Można założyć tłumik, który co prawda obniża trochę jego celność ale strzelamy cicho. Tłumik najlepiej zakładać gdy kampimy (zwłaszcza w ciemnych miejscach) lub gdy od wroga dzieli nas duża odległość i zamierzamy go zaskoczyć (zanim się kapnie skąd zostaje ostrzeliwany powinniśmy zdążyć go sprzątnąć). Warto dodać, iż broń ta nadaje się do strzelania w biegu ale bez tłumika, ponieważ z tą opcją miałaby ona zbyt duży rozrzut i trudno było by trafić przeciwnika. Jeśli już zamierzamy strzelać biegnąc, strzelajmy max po 2 strzały, a najlepiej pojedynczo, chyba ze przeciwnik jest blisko (wtedy możemy sypać w niego ołowiem).


Terroryści = (zazwyczaj) AK (czyli kałach) = kłopoty (gdy gracz jest dobry). Kałachy mają 3 świetne zalety: są tanie, celne i posiadają dużą moc rażenia (strzały zabierają dużo HP i niestety więcej niż M4). Mają też wady: odnośnie celności; są celne ale tylko pierwsze max 3 strzały. Kałachy mają cholernie wielki rozrzut. Na dalsze odległości nie warto strzelać ciągłą serią ponieważ prócz pierwszych 2-3 kul reszta pójdzie nad głową wroga. Kałachy, jak wspominałem, mają dużą moc, dlatego są zabójcze na bliskie odległości. Najczęściej gdy spotka się M4 i AK (blisko), to AK wygrywa pojedynek ponieważ na zabicie wroga wystarczą mu 3 strzały w kamizelkę (2 bez). M4 potrzebuje więcej.

Teraz napisze o poradach dotyczących zwykłego grania.

Po pierwsze warto znać mapy, żeby się orientować, gdzie się jest, gdzie można iść, i co najważniejsze, gdzie może czaić lub wyskoczyć nam zza rogu wróg.


Wyskakiwanie.
Czasami jesteśmy pewni ze za rogiem jest jakiś wróg. Nasz przeciwnik kampi i nie zamierza wyjść nam na przeciw. Co robimy? Bierzmy spluwkę i wyskakujemy z za rogu od razu kucając przy lodowaniu. Lecąc staramy się namierzyć przeciwnika i już do niego strzelać. Pytanie: po co to wszystko? Niektórzy kampiący ustawiają swój celownik zaraz koło krawędzi rogu czekając aż się z niego tylko wychylimy. Nie będę tu wielce o tym pisał ponieważ jest ten trik ogólnie znany. Wielu nie daje się na niego nabrać ale czasami potrafi pomóc. Mi pomógł.


Punkty wejścia/wyjścia.
Takimi punkami są okna, drzwi, bramy. Chciałbym tu powiedzieć nieco o drzwiach. Wiele z nich skrzypi dając info wrogowi o naszym aktualnym położeniu. Gdy przeciwnik obstawia takie drzwi najczęściej zanim nas zobaczy już zaczyna strzelać i mu się udaje nas zabić. Jak temu przeciwdziałać? Dobrze jest podejść cichaczem do drzwi, szturchnąć je i natychmiast się oddalić do tyłu lub na bok za ścianę. Jeśli drzwi zostaną obsypane ołowiem wiemy ze jest za nimi wróg.
Podobnie może być z oknami: niektóre mają szyby/ kraty. Nie mam tu jakiś wielkich uwag ale trzeba również uważać na obstawiających je napastników. Unikajcie takich które pokazują nam jakiś duży obszar mapy, ponieważ nas w oknie łatwo zauważyć.

Zmiana magazynku.
Strasznie wielu graczy popełnia następujący błąd: zauważają przeciwnika, wystrzeliwują od 3 do 6 kul zabijając go po czym automatycznie naciskają "r" aby zmienić magazynek. W tym momencie pojawia się drugi koleś i bezczelnie nas zastrzelił (nie mamy szans). Zabijając wroga pamiętaj ze za nim może być jeszcze jeden, trzech, czterech a nawet cały oddział, dlatego usuwając przeciwnika zawsze odczekaj chwile w ciszy ponieważ w takich momentach bardzo często wyskakuje/pojawia się kolejny. Jeśli nie jesteś pewien wycofaj się w bezpieczne miejsce i wykonaj przeładowanie.


Strzelanie.
Najważniejsze są zazwyczaj te pierwsze strzały, efekt zaskoczenia i refleks. Na dalekie odległości strzelaj malutkimi seriami (2 strzały - pauza - 2 strzały - pauza) a najlepiej szybko ale pojedynczo ("klik" "klik" "klik" klik"). Warto strzelać biegnąc jeśli chcemy być mniej narażeni na obrażenia (mamy wtedy jednak mniejszą celność). Wykorzystuj granice strzału do samego zera. Jeśli przeciwnik będąc przez nas ostrzeliwany zamierza się wycofać za róg strzelajmy również lekko w ściany (krawędzie) ponieważ kule mogą je przebić i zabić przeciwnika. Czasami w ten sposób możemy zabić wroga nawet go nie widząc (jeśli wiemy ze tam jest). Dotyczy to nie tylko krawędzi ścian ale i także drzwi, jakiś cienkich warstw. Strzały przez ściany i inne przeszkody zadają mniej obrażeń, niż te, które dotrą do celu wprost. Dobrą poradą odnośnie strzelania jest także to, iż należy strzelać a zarazem kryć się: jesteś za skrzynką, wychylasz się, zauważasz wroga oddajesz 2-3 strzały, chowasz się (teraz wiesz gdzie jest twój cel: za inna skrzynka, ścianą, oknem itp.), znowu się wychylasz, kilka strzałów i chowasz. Co ci daję daje strzelanie? Jej plus polega na tym ze wiedząc gdzie jest cel ustawiasz odpowiednio celownik potem zależy już tylko od twojego refleksu to czy go zabijesz.

Poruszanie i skradanie.
Kiedy biec, a kiedy iść powoli czy kucając? Nigdy nie skradaj się przy jakiejś większej rozpierduchy bo nie ma to sensu. Skradaj się gdy podejrzewasz gdzie jest przeciwnik czy kiedy podchodzisz do bomby by ją rozbroić/podłożyć. Skradanie się jest elementem wyczucia, trzeba to po prostu wiedzieć. Jeśli natomiast słyszysz kroki, a na radarze nikogo nie ma, to poczekaj i wyceluj w miejsce z którego pochodzi dźwięk, daje nam to bardzo dobry efekt zaskoczenia. Jeśli natomiast osobnik nie wyjdzie, to daje nam informację, że jest gdzieś w pobliżu i należy uważnie sprawdzać każdy kąt. Warto zaznaczyć iż można wchodząc po drabinie nie hałasując (trzeba wcisnąć "Ctrl").


Granaty
Jak wiadomo, gdy widzisz zbliżający się granat powinno się lekko odskoczyć do tyłu i odwrócić (Nie zawsze zdąży się zauważyć jaki to jest typ granata). Odskoczenie uchroni nas przed obrażeniami od HE, natomiast odwrócenie od flash. Znam pewien ciekawy trik, lecz jest dość ryzykowny. Gdy ma się w ręce granat typu flash rzuć go lekko przed siebie i w momencie wybuchu staraj się wybiegnąć za niego. Co nam to da? Jeśli przeciwnik czai się za rogiem, to na pewno skieruję celownik w Twoją stronę, a wtedy granat który był za lub pod Tobą go oślepi. Należy się tylko odwrócić i sprzątnąć nie potrzebnych widzów. Granaty wybuchowe (HE) dają nam bardzo dużo informacji o rozmieszczeniu przeciwników. Jeśli np. słyszysz 2-3 takie wybuchy, to od razu wiadomo ilu przeciwników mniej więcej zbliża się do ciebie i jeśli nie jesteś na to przygotowany, to lepiej się odsunąć. Granat dymny to bóstwo na snajperów. Gdy zlokalizujesz wrogiego snajpera a dystans jest zbyt duży żebyś mógł go sprzątnąć szybciej od niego, to rzuć granat dymny w przejściu lub niedaleko siebie, a wtedy będziesz miał szansę na ucieczkę.


Ciekawostka.
Dowiedziałem się o tym niedawno.
Na mapie de_train gdy usłyszysz:
a) szczekającego psa: oznacza to, iz ktoś schował sie pod wgonem,
b) lecący samolot: ktoś znajduje się na wagonie.


Mam nadzieje że w czymś niektórym moge tu pomóc (chociaż tym początkującym).
Źródło: http://www.bielanskiteam.fora.pl/poradn … dy,15.html

Oczywiście przerobiłem go trochę swoimi informacjami


Sztuką Jest Żyć, A Prawdziwym Arcydziełem Żyć I Nie Zejść Na Psy!

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.pl